Doorgaan naar hoofdcontent

Business Case Thuiszorg: Gratis! (?)

Een werkelijke hoofdpijn dossier in de zorg. Maar is het wel een hoofdpijn dossier? Een manager bij een zorg koploper zei deze week tegen mij:

"Extramurale zorg wordt sociale zorg waarbij leveranciers, dienstverlener en familie eenvoudig en intuïtief ‘verbonden’ moeten zijn om de zorgbehoefte te kunnen beantwoorden in de toekomst. Dit is eenvoudige business case, echter past het niet in het traditioneel denken bij bestuurders. Maar we moeten wel." 

Dit klopt helemaal naar mijn idee. Maar hoe maak je de case eenvoudig. 


  • Ten eerste dien je het als een business case te zien, wat soms al lastig is. 
  • Daarbij dien je merk onafhankelijk te worden qua technologie en apparatuur.
  • Traditionele hardware leveranciers sturen de klant, terwijl de cliënt stuurt.
  • Maak gebruik van spraak, video, keuze lijsten, invulvelden. Eenvoudig houden.
  • Je huidige leveranciers die diensten intern aanbieden, ook extern aanbieden. 
  • Nieuwe leveranciers die heel graag de zorg doelgroep wil bereiken ook diensten laten aanbieden. Bijvoorbeeld:
    • Taxi,zij willen graag betalen voor circa 500 nieuwe klanten per instelling.
    • Verzekeraar,willen heel graag zaken aanbieden.
    • Huisarts, automatisch inplannen van afspraak.
    • Maaltijd service, automatisch bestelling doorgeven met keuzelijst.
    • Week aanbieding van een buurt winkel,zoals vroeger de melkboer.
    • De Leesmap, aanbieding, abonnementen.
    • Melding SRV wagen, in de buurt, tijden, reminder, aanbieding.
    • Regulieren medicijnen van de apotheek, bestellen, controleren ja/nee ingenomen.
    • Etc.
  • Sociale netwerken toevoegen aan de zorg- en alarm communicatie.
    • Facebook berichten en updates van familie.
    • Calamiteiten meldingen naar familie
  • Gaming voor tijdbesteding en interactie in buurt en familie, ook meetbaar.
  • Zorg registratie, automatiseren is eenvoudig en levert direct minder declaraties op.
  • Etc.

Nu heb ik met de directie van een Taxibedrijf gesproken en stelde de vraag hoeveel zij willen meebetalen voor 500 extra klanten? Dat was een eenvoudig antwoord. 
Zorgverzekering biedt ik feitelijke zorg registratie aan, geen mapjes, Excel sheets, maar direct in het patiënten dossier. Ja graag. De Leesmap had het al zo moeilijk. Nu staan ze te trappelen.

Het is mij duidelijk en berekenbaar, je kunt heel veel diensten van derden aanbieden om extramuraal nauwelijks kosten te maken. Een community creëren tussen generaties, waar iedereen sociaal economisch vrolijk van wordt.

Dus nu ga ik de SRV man bellen of hij een icoon, pop-up of bestellijst wil hebben op het extramurale bedien scherm.



Populaire berichten van deze blog

De NEN normering wordt steeds belangrijker voor de Zorg

De NEN normering wordt steeds belangrijker voor de Zorg. Voorkom kritische gebeurtenissen. Kies voor een toekomstbestendig beheersysteem om uw IT en Telecommunicatie binnen de nieuwe NEN normering te waarborgen.

MobiCall berichten- en alarmserver is een nieuw beheersysteem om uw telecommunicatie en IT te waarborgen. Geïntegreerd met mobiliteitsoplossingen zoals IP-DECT biedt Telematch met de Mobicall berichten- en alarmserver zorgorganisaties belangrijke additionele functionaliteit en zekerheid inzake bedrijfskritische communicatie systemen.

Mobicall is ontworpen voor aansluiting op een breed scala van externe toepassingen zoals semafoonsystemen, verpleegoproepsystemen, medische alarmering, brand-alarm en publieke alarmsystemen, gebouwbeheer en workflow systemen.

"De eisen die vandaag de dag gesteld worden met betrekking tot tijdige reactie op kritieke gebeurtenissen vereisen real-time terugkoppeling, hoge kwaliteit van spraakoproepen en prioritisering van informatie", legt…

MobiCall, een nieuwe berichten- en alarmserver

Met MobiCall, een nieuwe berichten- en alarmserver, kunt u uw telecommunicatie en IT volgens de laatste normeringen waarborgen. Geïntegreerd met mobiliteitsoplossingen zoals IP-DECT biedt Mobicall organisaties belangrijke additionele functionaliteit en zekerheid inzake bedrijfskritische communicatie systemen.
Mobicall is ontworpen voor aansluiting op een breed scala van externe toepassingen zoals semafoonsystemen, verpleegoproepsystemen, medische alarmering, brand-alarm en publieke alarmsystemen, gebouwbeheer en workflow systemen. Met de verdere integratie van communicatietoepassingen in bedrijfsprocessen, stijgt het aantal bedrijfskritische applicaties aanzienlijk. In veel sectoren stijgt het aantal gebruikte IT-systemen jaar op jaar, waarbij veelal elke extra applicatie zijn eigen set van gegevens, rapporten, meldingen en alarmberichten toevoegt. "De eisen die vandaag de dag gesteld worden met betrekking tot tijdige reactie op kritieke gebeurtenissen vereisen real-time terugko…

Versterking team Conview Care

Vanaf 1 oktober is Martijn Zijlstra de nieuwe accountmanager bij Leertouwer binnen het team Conview Care. Er is veel animo voor de domotica-zorgoplossingen die Conview Care biedt. Met de komst van Zijlstra wil Conview Care haar slagkracht verhogen en soepel inspelen op de toenemende vraag vanuit de zorgmarkt.

“We zijn erg enthousiast over de komst van Martijn.” vertelt Jasper Coppes, themaspecialist Zorg & Technologie bij Leertouwer. “Na het winnen van de Smart Homes Award en een aantal zeer succesvolle implementaties merken we dat de vraag naar onze oplossing stijgt. Martijn is met zijn kennis van de zorgmarkt en zijn netwerk binnen de ouderenzorg de ideale aanvulling op het huidige team.”

Die kennis en ervaring heeft Zijlstra de afgelopen jaren opgedaan bij IQ Messenger waar hij aan de wieg heeft gestaan van het software platform. IQ Messenger en Conview Care werken intensief samen omdat dit softwareplatform één van de vaste elementen in de oplossingen van Conview Care is. Mart…