Doorgaan naar hoofdcontent

Waar op te letten bij intra- en extramurale zorg investeringen

Voor veel zorg instellingen is het van belang de juiste investering te doen in een zorg alarmeringssysteem die past bij de toekomstige vraag van instellingen en cliënten. Hierbij dienen intramurale en extramurale zorgvraag en belangen samen te komen. Dit kan wel eens lastig worden aangezien de doelstellingen anders zijn en de meestal techniek te gesloten is. De ontwikkelingen volgen is cruciaal voor zowel Zorghoofd, Facilitair en ICT ook al spreekt men niet altijd de zelfde 'taal'. Managers worden overspoelt met termen als IP, IPDECT, Private GSM, WiFi, Private Mobile Radio, ESPA, SMS, CarePhone, Dwaaldetectie, Video, SmartApps, BYOD, Positionering, Zusteroproep, NEN2575, etc...


Wat is nu de situatie van de huidige markt:



• Veel verschillende producenten/aanbieders
• Niet of nauwelijks standaardisatie van systemen
• Producenten zijn gericht op verkoop van hardware
• Verouderde technologie

• Geen intentie tot integratie en samenwerking
• Geen gecentraliseerd management en bewaking

• Omarming van Video, IP- en conventionele technologie
• Eenvoudig grafisch gecentraliseerd beheer 
• Geschikt voor 'any device' voor alarm oproep en alarm afmelding
• Flexibel beprijzing



Waar dien je rekening mee te houden qua investering:

• Volledig IP gebaseerd
Geen merk/producent voorkeur, werkelijk open

 Alle product/merk integraties zijn mogelijk


Dus terug naar het begin. Wat hebben we nu per locatie, wat moet 'blijven', hoe willen we zorg inrichten, hoe gaan we zorg op afstand inzetten, en waar willen we naartoe ongeacht van techniek en apparaat.


Heel veel vragen die wel beantwoord kunnen worden. De eerste zin bij een pakket van eisen begint met  'keep it simple'...






Populaire berichten van deze blog

De NEN normering wordt steeds belangrijker voor de Zorg

De NEN normering wordt steeds belangrijker voor de Zorg. Voorkom kritische gebeurtenissen. Kies voor een toekomstbestendig beheersysteem om uw IT en Telecommunicatie binnen de nieuwe NEN normering te waarborgen.

MobiCall berichten- en alarmserver is een nieuw beheersysteem om uw telecommunicatie en IT te waarborgen. Geïntegreerd met mobiliteitsoplossingen zoals IP-DECT biedt Telematch met de Mobicall berichten- en alarmserver zorgorganisaties belangrijke additionele functionaliteit en zekerheid inzake bedrijfskritische communicatie systemen.

Mobicall is ontworpen voor aansluiting op een breed scala van externe toepassingen zoals semafoonsystemen, verpleegoproepsystemen, medische alarmering, brand-alarm en publieke alarmsystemen, gebouwbeheer en workflow systemen.

"De eisen die vandaag de dag gesteld worden met betrekking tot tijdige reactie op kritieke gebeurtenissen vereisen real-time terugkoppeling, hoge kwaliteit van spraakoproepen en prioritisering van informatie", legt…

MobiCall, een nieuwe berichten- en alarmserver

Met MobiCall, een nieuwe berichten- en alarmserver, kunt u uw telecommunicatie en IT volgens de laatste normeringen waarborgen. Geïntegreerd met mobiliteitsoplossingen zoals IP-DECT biedt Mobicall organisaties belangrijke additionele functionaliteit en zekerheid inzake bedrijfskritische communicatie systemen.
Mobicall is ontworpen voor aansluiting op een breed scala van externe toepassingen zoals semafoonsystemen, verpleegoproepsystemen, medische alarmering, brand-alarm en publieke alarmsystemen, gebouwbeheer en workflow systemen. Met de verdere integratie van communicatietoepassingen in bedrijfsprocessen, stijgt het aantal bedrijfskritische applicaties aanzienlijk. In veel sectoren stijgt het aantal gebruikte IT-systemen jaar op jaar, waarbij veelal elke extra applicatie zijn eigen set van gegevens, rapporten, meldingen en alarmberichten toevoegt. "De eisen die vandaag de dag gesteld worden met betrekking tot tijdige reactie op kritieke gebeurtenissen vereisen real-time terugko…

Versterking team Conview Care

Vanaf 1 oktober is Martijn Zijlstra de nieuwe accountmanager bij Leertouwer binnen het team Conview Care. Er is veel animo voor de domotica-zorgoplossingen die Conview Care biedt. Met de komst van Zijlstra wil Conview Care haar slagkracht verhogen en soepel inspelen op de toenemende vraag vanuit de zorgmarkt.

“We zijn erg enthousiast over de komst van Martijn.” vertelt Jasper Coppes, themaspecialist Zorg & Technologie bij Leertouwer. “Na het winnen van de Smart Homes Award en een aantal zeer succesvolle implementaties merken we dat de vraag naar onze oplossing stijgt. Martijn is met zijn kennis van de zorgmarkt en zijn netwerk binnen de ouderenzorg de ideale aanvulling op het huidige team.”

Die kennis en ervaring heeft Zijlstra de afgelopen jaren opgedaan bij IQ Messenger waar hij aan de wieg heeft gestaan van het software platform. IQ Messenger en Conview Care werken intensief samen omdat dit softwareplatform één van de vaste elementen in de oplossingen van Conview Care is. Mart…